Ons Team

Ons team bestaat uit 67 gedreven professionals die met een positieve benadering, betrokkenheid en een grote dosis doorzettingsvermogen, mensen ondersteunen in het behalen van hun persoonlijke doelen. Met veel plezier en toewijding besteden zij veel aandacht aan het individu en zijn of haar dromen, wensen en mogelijkheden omdat juist hieruit motivatie groeit. Ons team bestaat uit afgestudeerden op MBO, HBO en WO niveau, ervaringsdeskundigen, vrijwilligers, BBL-medewerkers en stagiaires die allen naast de cliënt staan en op basis van vertrouwen en respect samen aan het werk gaan op weg naar een zelfredzame en mooie toekomst.

Lees ons artikel:
https://indebuurt.nl/eindhoven/bedrijvigheid/werken/berdien-loes-en-stephanie-zoeken-een-collega-wij-halen-het-beste-in-mensen-naar-boven~202062/

In maart 2023 zijn wij uitgeroepen tot beste Worldclass workspace met minder dan 1000 medewerkers.

Medewerkers aan het woord

Manou (Ondersteunend begeleider team Noord):

Mijn naam is Manou en ik ben 24 jaar oud. Sinds september 2018 ben ik gestart met de opleiding Agogisch medewerker GGZ en werk ik bij Nieuwe Start Woonzorg als BBL-medewerker. Na verschillende BOL opleidingen heb ik eindelijk iets gevonden wat echt bij mij past. De combinatie tussen het werken en leren ligt mij goed. In 2021 heb ik mijn opleiding afgerond en ben ik als ondersteunend begeleider bij NSW in dienst getreden.

Nieuwe Start Woonzorg biedt mij de mogelijkheid om mezelf te ontwikkelen. Er zit veel uitdaging in dit werk omdat ik iedere dag te maken krijg met verschillende cliënten. Iedereen heeft zijn eigen verhaal en dat maakt het werk zo divers! Ik begeleid dagelijks meerder cliënten en help ze met allerlei taken en afspraken. Ik kijk naar de behoefte van de cliënt en beslis samen wat we gaan doen die dag. Soms help ik mee met het koken en de andere momenten drinken we een kopje koffie.

Eline (Medewerker cliëntenbureau):

Mijn naam is Eline en ik ben geboren in Waalre. Ik ben afgestudeerd als pedagogisch hulpverlener en werk nu ongeveer 10 jaar in de zorg. Ik heb zowel in groepsverband als individueel gewerkt en kwam er achter dat ik het liefste één op één met cliënten werk, ik heb dan een volledige focus en persoonlijke aandacht voor de cliënten. Deze manier van werken kan gelukkig bij Nieuwe Start Woonzorg. Ik ben persoonlijk begeleider van een aantal cliënten, samen met hen stellen we een aantal doelen op en proberen het haalbare te bereiken. We proberen de cliënten in hun eigen kracht te zetten, we kijken samen met cliënten waar ze goed in zijn en hoe ze zich hier verder in kunnen ontwikkelen.

Ik vind het fijn om met de cliënten samen te werken en te kijken waar hun krachten en kwaliteiten liggen. De afwisseling in het werk is leuk, geen enkele cliënt of dag is hetzelfde, vandaar dat we ook zorg op maat bieden. Doordat Nieuwe Start Woonzorg een kleine organisatie is kan er ook voor kwaliteit gekozen worden in plaats van kwantiteit. Het werken gebeurd in een prettige werksfeer en het team is super!

Gracia (Trajectbegeleider):

Mijn naam is Gracia. Sinds januari 2016 ben ik werkzaam bij Nieuwe Start Woonzorg als trajectbegeleider. Na mijn studie Pedagogiek, ben ik in 2013 begonnen met ambulante begeleiding van kinderen, jongeren en volwassenen met diverse psychiatrische problematieken. Ik heb dan ook voornamelijk ervaring binnen het ambulante werk. Daarnaast heb ik ervaring opgedaan binnen de klinische psychiatrie en woonbegeleiding.

De reden dat ik voor werken in de psychologische zorg heb gekozen is mijn nieuwsgierigheid naar verschillende manieren van denken, voelen en doen bij mensen. Voor mij ligt de uitdaging in het ontdekken hoe mensen zich daarin ontwikkelen op een manier die bij henzelf past en past binnen hun omgeving. De vraag die ik graag uitpluis, is dus: “Wanneer is het belangrijk dat iemand zich aanpast aan de omgeving om te kunnen functioneren naar wens, en wanneer is het nodig dat de omgeving zich aanpast aan de persoon zodat die tot de grootst mogelijke ontwikkeling kan komen?”.

Ik ben destijds bij Nieuwe Start Woonzorg begonnen omdat de combinatie tussen één op één contact met cliënten en groepswerk me aansprak. Daarnaast vind ik het prettig om in een wat kleinere organisatie te werken waarbij er veel aandacht is voor het individu en het team nauw betrokken is bij elkaar en de cliënten.

Het mooiste aan dit werk, vind ik de verbinding die ik met mensen maak. Ik vind het heel bijzonder dat mensen me toelaten in hun leven, want in dit werk kom je regelmatig bij hele kwetsbare punten uit en dan bewonder ik het dat ik dat met hen mag delen en mee kan denken.

Ivonne (Slaapdienstmedewerker):

Mijn naam is Ivonne en ik ben 52 jaar oud. Sinds oktober 2019 werk ik als slaapdienstmedewerkster bij Nieuwe Start Woonzorg op locatie Westerhoven.

Deze functie houdt in dat ik, als de overdracht met de avonddiensten geweest is, na 23 uur naar bed kan gaan. Mochten bewoners mij nodig hebben voor een spoedgeval ’s nachts kunnen ze me bellen en dan ben ik er meteen voor hen. Vanaf 7 uur ben ik er sowieso weer voor onze bewoners.

Ik heb een afgeronde opleiding ziekenverzorgende, maar ben met mijn werk in het verpleeghuis en thuiszorg in 2002 gestopt nadat onze zoon geboren werd en ik mijn werk niet meer goed kon combineren met de zorg voor hem.

Werken in de zorg bleef echter altijd kriebelen, en in de zomer van 2019 zag ik de advertentie voor slaapdienstmedewerker op een woonboerderij in Westerhoven voorbijkomen.

Het voelde echt als een cadeau dat ik aangenomen werd en vanaf dat moment werk ik met heel veel plezier op deze mooie locatie.

Het mooie aan dit werk vind ik dat bewoners me steeds meer vertrouwen geven en met hun vragen/leuke dingen/problemen bij me komen.

Omdat ik vooral ’s nachts aanwezig ben zie ik niet alle bewoners even vaak, als ik er dan een keer overdag/’s avonds ben geeft dit me altijd een warm gevoel, er komt dan altijd wel een “hee, wat leuk dat je er bent” van een bewoner en/of collega.

Op locatie Westerhoven werken we in teamverband, dit team is het laatste jaar flink groter geworden, maar de saamhorigheid heeft hier niet onder geleden. De lijntjes naar de collega’s zijn kort en evt. problemen worden vaak snel onderling opgelost.

Werken op het Loveren is erg afwisselend, geen dag is hetzelfde. De ene dag is het rustig en kun je op je gemak een kopje koffie (of twee) drinken met enkele bewoners, een andere dag kan het zomaar zijn dat je zoveel bezig bent dat je bewust tijd moet maken voor een kop koffie.

Nieuwe Start Woonzorg biedt de mogelijkheid om cursussen te volgen, iets waar ik heel blij mee ben zodat ik mijn kennis over onze doelgroep kan vergroten.

Daphne (Teamleider):

Mijn naam is Daphne, 30 jaar oud en sinds november 2020 in dienst bij Nieuwe Start Woonzorg.
Ik heb de opleiding Pedagogiek afgerond en inmiddels 8 jaar werkzaam in de zorg.
In deze jaren heb ik veel werkervaring op mogen doen op verschillende plekken, waardoor ik inmiddels weet wat voor mij een fijne werkplek is en deze heb ik gevonden binnen Nieuwe Start Woonzorg.
Een kleinschalige organisatie waarin oog is voor cliënt en medewerker. Waar zorg op maat ook echt zorg op maat is en waar je als medewerker de ruimte krijgt om mee te denken in ontwikkeling en vernieuwing. En dat allemaal in een prettige en gezellige werksfeer!

Momenteel vervul ik de functie als meewerkend teamleider binnen team Noord. Deze functie geeft mij de mogelijkheid om cliënten te blijven begeleiden maar daarnaast ook mezelf door te ontwikkelen als teamleider. De combinatie van het in contact staan met cliënten en daarnaast een team aan te mogen sturen, daar word ik blij van!
Het mogen bijdragen aan jezelf te kunnen ontwikkelen in een veilige omgeving en je talenten laten groeien voor zowel cliënt als medewerker.
Er samen voor zorgen dat er op een zo goed en professioneel mogelijke manier begeleiding wordt geboden en te streven naar iedere dag een beetje beter worden, met elkaar.

Jeanine (HR manager):

Na jaren in het bedrijfsleven te hebben gewerkt, is werken bij Nieuwe Start Woonzorg als stappen in een warm bad! Er is volop aandacht voor het welzijn van niet alleen onze cliënten, maar ook voor alle medewerkers en vanuit mijn rol als HR Manager werk ik hier dagelijks aan mee.

Onze missie

Nieuwe Start Woonzorg heeft als missie om mensen met een gedrags-, psychische-, psychiatrische- en/of LVB problematiek te ondersteunen en te begeleiden naar een volwaardig en zo zelfstandig mogelijk leven. Bij ons staat vertrouwen en een persoonlijke aanpak centraal in onze begeleiding. Wij stimuleren personen om de regie over eigen leven te voeren of zo nodig beschermd te wonen met ondersteuning. Wij willen de gedragsproblemen en beperkingen hanteerbaar maken, zodat onze cliënten goed kunnen functioneren in hun sociale netwerk en de samenleving als geheel.

Onze visie

Ieder mens is uniek met eigen behoeften, verwachtingen en dromen; tijdens onze begeleiding staan de wensen en mogelijkheden van onze cliënten centraal en bieden wij individuele aandacht om hun doelen te behalen. Respect, persoonlijke aandacht, vertrouwen, betrokkenheid en nabijheid zijn kernwaarden in onze werkwijze.

Wij blijven niet hangen in het verleden en in beperkingen, maar denken in oplossingen, mogelijkheden en kijken naar een positieve toekomst.

Kwaliteit van zorg

Kwaliteit van zorg staat bij Nieuwe Start Woonzorg hoog in het vaandel. Sinds november 2016 zijn wij HKZ-KO gecertificeerd. In 2018 is, in verband met de groei van de organisatie, gekozen om volgens ISO 9001:2015 te gaan werken. Deze certificering hebben we op 17 november 2018 behaald en sinds dien voortgezet.

Deze certificeringen geeft aan dat wij intern de zaken goed op orde hebben, de cliënt bij ons centraal staat en dat wij voortdurend werken aan het verbeteren van onze zorg- en dienstverlening.

Cliëntenraad

Nieuwe Start Woonzorg heeft een, zeer actieve cliëntenraad die opkomt voor de belangen van onze cliënten. De cliëntenraad bestaat uit drie bewoners die minimaal vier maal per jaar bijeen komen.

Heb je je wel eens afgevraagd wie de cliëntenraad is en wat zij doen?

Wij zijn de cliëntenraad van Nieuwe Start Woonzorg en wonen bij de organisatie. Wij behartigen de belangen van de cliënten en zorgen dat de cliënten gehoord worden en mee kunnen praten over besluiten die voor hun van belang zijn. Wij vinden het belangrijk dat er naar de cliënten van Nieuwe Start Woonzorg wordt geluisterd en dat zij hun mening mogen en durven te geven. Hoe doen wij dit? Wij geven de cliënten een stem door bijvoorbeeld enquêtes af te nemen en te kijken hoe zij een begeleidingsmoment ervaren en of er verbeterpunten zijn. Deze verbeterpunten komen aan bod tijdens de teamvergaderingen, en de begeleiders gaan hiermee aan de slag.

Het afgelopen jaar hebben we o.a. een Meet & Greet avond georganiseerd. Onder het genot van een hapje en een drankje konden de cliënten elkaar leren kennen en gezellig bijkletsen. Wanneer cliënten op of aanmerkingen hebben kunnen zij terecht bij de cliëntenraad of vertrouwenspersoon.

Het afgelopen jaar hebben we een enquete gehouden onder de cliënten om een beeld te krijgen over de zorg van Nieuwe Start Woonzorg. Mede door de enquête kwamen we erachter dat veel cliënten zich eenzaam voelen en dit lastig vinden om aan te geven. Hoe gaat de cliëntenraad hier mee om? We proberen minimaal vier keer per jaar een activiteit te plannen. Kort geleden hebben we een ladies night gehad, waarbij de dames een avondje mochten ontspannen! De komende periode gaan we een Hippe bingoavond organiseren en in november gaan we naar Glow!

Het verbeteren van begeleidingsmomenten en de eenzaamheid onder cliënten zijn onder andere onderwerpen die centraal staan tijdens onze vergaderingen.

Woon jij bij Nieuwe Start Woonzorg en wil jij graag aansluiten bij de cliëntenraad? Stuur dan een mailtje naar clientenraad@nieuwestartwoonzorg.nl

Hopelijk hebben wij jullie een indruk kunnen geven van wij zijn en waar we voor staan.

Groetjes, de cliëntenraad

Vertrouwenspersoon

Nieuwe Start Woonzorg heeft een vertrouwenspersoon voor haar medewerkers en cliënten. Wanneer hier behoefte voor is kan de vertrouwenspersoon worden ingeschakeld. Zij is te bereiken via vertrouwenspersoon@nieuwestartwoonzorg.nl.

Klachtenreglement

Vanzelfsprekend doen wij er alles aan om ervoor te zorgen dat de dienstverlening en alles daaromheen zo goed mogelijk verloopt. Toch kan het gebeuren dat er onvrede is over de manier waarop bepaalde zaken zijn verlopen. Wanneer dit het geval is, willen wij dit uiteraard graag horen. Wij zullen ons dan inzetten om samen tot een oplossing te komen. Wanneer je ergens ontevreden over bent of je hebt een klacht kun je met ons in gesprek gaan, een klacht indienen bij onze interne klachtencommissie of een klacht indienen bij onze externe klachtencommissie. De drie manieren om klachten bij ons aan te dienen staan hieronder uitgebreid omschreven. Dit is conform de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkg).

Wil je een klacht direct bij Nieuwe Start Woonzorg indienen? Dan kan dit via de interne klachtencommissie.

Vul dan het klachtenformulier in en stuur deze op naar klachtenpunt@nieuwestartwoonzorg.nl. Er zal binnen 5 werkdagen contact met jou worden opnemen.

Wil je een klacht indienen bij onze onafhankelijke klachtencommissie?

CBKZ- Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg is de onafhankelijke klachtencommissie van Nieuwe Start Woonzorg. U kunt op de volgende wijze met hen in contact komen:

  • Per post: t.a.v. CBKZ, Antwoordnummer 570, 4200 WB Gorinchem;
  • Per e-mail: klachten@cbkz.nl.

Komt u er met ons en de klachtencommissie niet uit?

Dan kunt u contact opnemen met de Geschillencommissie Zorg. Gaat u hiervoor naar de volgende website: degeschillencomissiezorg.nl.

U kunt via dit invulformulier een klacht indienen, zij nemen na ontvangst zo spoedig mogelijk contact met u op.

Volledige klachtenreglement Nieuwe Start Woonzorg

Lees hier het volledige klachtenreglement van Nieuwe Start Woonzorg.