Functie omschrijving

Voor ons team in Eindhoven zijn wij op zoek naar een ondersteunend begeleider voor 24 uur per week. Onze bewoners wonen bij ons in woonhuizen met maximaal 3 huisgenoten of in (semi) zelfstandige appartementen. Wij begeleiden hen 3 tot 7 keer in de week, afhankelijk van hun zorgvraag. Zij hebben allen een beschermd wonen indicatie vanuit de Wmo of Wlz. Voor de bewoners is er in de nacht een telefonische bereikbaarheid.

Deze uitdagende functie is weg gelegd voor iemand die stevig in zijn of haar schoenen staat, een flexibele houding heeft en zich kan inleven in de problematiek van de cliënt en visie van de organisatie. Het is belangrijk dat jij de mens ziet achter de cliënt en op zoek gaat naar de vraag achter het gedrag. Jij denkt in mogelijkheden en oplossingen, je hebt ervaring met LVB problematiek met bijkomende gedragsproblemen en bezit kennis over diverse begeleidingsmethodieken. Je staat bij ons naast de cliënt en werk toe naar een zo zelfstandig mogelijk leven. In jouw werkwijze ben je betrokken, geef je vertrouwen maar ben je ook in staat om grenzen te stellen.

Als ondersteunend begeleider stel jij samen met de trajectbegeleider en de bewoner het zorgplan op en draag jij bij om de bewoner zo zelfstandig mogelijk te laten leven en functioneren in de maatschappij. Voor deze functie is het van belang dat je pro-actief werkt en in staat bent om vertrouwen te geven. Je begrijpt dat niet alles zwart/wit is en je bent in staat om buiten de hokjes te denken. Daarbij houd je natuurlijk wel rekening met de regels en richtlijnen van de organisatie. Kwaliteit van zorg staat bij jou altijd bovenaan.

Binnen het team wordt veel aandacht besteed aan het vergroten van het zelfsturende vermogen. Binnen de organisatie wordt veel geïnvesteerd in de ontwikkeling van de medewerkers; zo hebben we een uitgebreid aanbod aan interne trainingen, is het mogelijk om deel te nemen aan congressen en externe cursussen en hebben we intern de mogelijkheid om met een coach te werken. Je zal werkzaam zijn binnen een jonge en professionele organisatie boordevol ambities, waar kwaliteit van zorg hoog in het vaandel staat.

Werkzaamheden

  • Uitvoeren van de dagelijkse taken die omschreven staan in het zorgplan van de cliënt;
  • Verrichten van werkzaamheden gericht op de dagelijkse zorg en begeleiding van de cliënten gericht op de ADL;
  • Begeleiden van cliënten bij activiteiten;
  • Signaleren van veranderingen in het functioneren van de cliënt;
  • Zorg dragen voor de dagelijkse maaltijden;
  • Zorg dragen voor een schone en hygiënische leefomgeving;
  • Verantwoordelijk voor het bijhouden van rapportages;
  • Nauwkeurige overdracht aan collega’s;
  • Deelname aan de vergaderingen.

Functie eisen / Functieprofiel

  • Kennis van de doelgroepen;
  • Minimaal Mbo werk- en denkniveau;
  • Minimaal 3 jaar ervaring als persoonlijk begeleider;
  • Ervaring binnen de gehandicaptenzorg en bijkomende gedragsproblemen;
  • Uitgebreide kennis van de Sociale kaart in Eindhoven;
  • Goede beheersing Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Goede conflicthantering;
  • Prioriteiten kunnen stellen;
  • Een grote mate van flexibiliteit;
  • Teamplayer;
  • Zelfstandig kunnen werken;
  • Gaat doelmatig te werk;
  • Groot empathisch vermogen;
  • Stressbestendig;
  • Punctueel;
  • Goede kennis van computers;
  • Rijbewijs B;
  • In bezit van een auto.

Voor deze functie is het van belang dat de begeleider binnen een straal van 20 minuten van Eindhoven woont; sollicitaties die hierbuiten vallen worden niet in behandeling genomen.

Wat bieden wij?

  • Betaling volgens schaal 40 van GGZ CAO;
  • Jaarcontract van 24 uur;
  • Laptop en telefoon vanuit de organisatie;
  • Een prettige werksfeer waar je je veilig voelt om je mening te delen en jouw input op prijs wordt gesteld;
  • Ontwikkelmogelijkheden;
  • Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen;
  • Goede begeleiding vanuit de organisatie, coaching en trainingen;
  • Wij bieden voldoende tijd om een relatie op te bouwen met de cliënt, vertrouwen en intensieve begeleiding maakt deel uit van onze visie;
  • Wij bieden jou de kans om eigen verantwoordelijkheid te nemen en regie te nemen over de trajecten van de jongeren die jij begeleid. Eigen creativiteit hierin wordt door ons toegejuicht.

Beschikbaarheid

Voor de functie is het belangrijk dat je minimaal 2 avonden tot 21.00 uur beschikbaar bent. Daarnaast werk je eenmaal in de 12 weken een zaterdag en zondag van 12.00-17.00 en draai je eens in de twee weken een bereikbaarheidsdienst van 24 uur.

Solliciteren

Interesse in de functie? Stuur dan een motivatiebrief en cv naar sollicitatie@nieuwestartwoonzorg.nl. Heb je vragen, dan kun je contact opnemen met Jeanine Louwers.