Over ons

Over ons 2018-07-17T15:37:33+00:00

Ons Team

Ons team bestaat uit negentien gedreven professionals die met een positieve benadering, betrokkenheid en een dosis doorzettingsvermogen, jongeren ondersteunen in het behalen van hun persoonlijke doelen. Met veel plezier en toewijding besteden zij veel aandacht aan het individu en zijn of haar dromen, wensen en mogelijkheden omdat juist hieruit motivatie groeit. Ons team bestaat uit afgestudeerden op MBO, HBO en WO niveau, ervaringsdeskundigen, vrijwilligers en stagiaires die allen naast de cliënt staan en op basis van vertrouwen en respect samen aan het werk gaan op weg naar een zelfredzame en mooie toekomst.

In juli 2017 is een medewerkerstevredenheidsonderzoek uitgevoerd en Nieuwe Start Woonzorg is door haar medewerkers beoordeeld met een 8! We zetten deze positieve lijn graag voort.

Ons team

Ons team

Begeleiders aan het woord

Freek:

Ik ben sinds april 2017 werkzaam bij Nieuwe Start Woonzorg. Ik heb voorheen bij meerdere instanties als groepsbegeleider gewerkt, voornamelijk met jongeren onder de 18 jaar. Dit heb ik altijd met plezier gedaan. Ik zag het als een nieuwe uitdaging om jongeren vanaf 18 jaar te begeleiden naar zelfstandigheid. Nu ik als ambulant begeleider ben gestart, merk ik de enorme verschillen tussen het individueel begeleiding en groepsbegeleiding. Ik merk dat ik met het individueel begeleidingsproces meer kan bereiken. De jong volwassenen wil iets bereiken met zijn leven en daarin kan ik ze goed ondersteunen.
Nieuwe Start Woonzorg is een kleinschalige organisatie, waar alle neuzen dezelfde kant op staan. Het is een fijne organisatie, omdat ik merk dat het contact met collega’s en directie erg laagdrempelig is. We staan open voor elkaar en helpen elkaar waar nodig.

Eline:

Mijn naam is Eline en ik ben geboren in Waalre. Ik ben afgestudeerd als pedagogisch hulpverlener en werk nu ongeveer 10 jaar in de zorg. Ik heb zowel in groepsverband als individueel gewerkt en kwam er achter dat ik het liefste één op één met cliënten werk, ik heb dan een volledige focus en persoonlijke aandacht voor de cliënten. Deze manier van werken kan gelukkig bij Nieuwe Start Woonzorg. Ik ben persoonlijk begeleider van een aantal cliënten, samen met hen stellen we een aantal doelen op en proberen het haalbare te bereiken. We proberen de cliënten in hun eigen kracht te zetten, we kijken samen met cliënten waar ze goed in zijn en hoe ze zich hier verder in kunnen ontwikkelen.

Ik vind het fijn om met de cliënten samen te werken en te kijken waar hun krachten en kwaliteiten liggen. De afwisseling in het werk is leuk, geen enkele cliënt of dag is hetzelfde, vandaar dat we ook zorg op maat bieden. Doordat Nieuwe Start Woonzorg een kleine organisatie is kan er ook voor kwaliteit gekozen worden in plaats van kwantiteit. Het werken gebeurd in een prettige werksfeer en het team is super!

Meta:

Mijn naam is Meta en ik ben geboren en getogen in Eindhoven en ken de stad op mijn duimpje. Na ongeveer 15 jaar met jongeren in groepsverband te hebben gewerkt in het jongerenwerk en psychiatrisch werkveld, wilde ik meer individueel werken met jongeren. Dat doe ik nu bij Nieuwe Start Woonzorg. Ik ben persoonlijk begeleider van een aantal cliënten en daarnaast houd ik mijn bezig met het begeleiden en coachen van mijn collega’s en stagiaires.

De hulpvragen van onze cliënten zijn erg divers wat het werk zo leuk en afwisselend maakt, ik leer nog elke dag bij! Ook is Nieuwe Start Woonzorg een middel-grote organisatie en kiezen zij voor kwaliteit in plaats van kwantiteit en dat vind ik super. Het is een transparante en toegankelijke organisatie waarin alle medewerkers nauw betrokken worden. De cliënt staat voorop en we verlenen hulp en ondersteuning op maat! Ik wil onze cliënten ondersteunen en helpen waar ik kan en wil tegelijkertijd focussen op wat ze WEL kunnen en ze daardoor sterker maken. Respect, betrokkenheid, integriteit en betrouwbaarheid zijn voor mij de kernwaarden wanneer je werkt met mensen. De successen in dit werk zijn klein, maar onbetaalbaar! Nieuwe Start Woonzorg maakt de cliënten zelfredzaam zodat ze in de toekomst op eigen benen kunnen staan.

Voor ons is er dus eigenlijk niks mooiers wanneer cliënten bij ons uitstromen en een eigen plekje hebben gevonden! Daar doe ik het voor en dat is het doel van het werken bij Nieuwe Start Woonzorg.

Mieke:

Mijn naam is Mieke en ik werk sinds november 2017 bij Nieuwe Start Woonzorg. In 2010 ben ik afgestudeerd aan de opleiding Sociaal Pedagogisch Hulpverlener. Sindsdien ben ik werkzaam in de zorg. De afgelopen jaren heb ik het groepswerk afgewisseld met het individueel werken met cliënten. Wat me vooral aanspreekt in het één op één begeleiden van cliënten is het intensieve en persoonlijke contact.

Tijdens het werken vind ik het belangrijk om de begeleiding aan te laten sluiten bij de wensen en mogelijkheden van de jongeren. Uitgaan van het positieve, denken in oplossingen en kijken naar de mogelijkheden i.p.v. naar beperkingen, zijn belangrijke uitgangspunten voor mij. De ontwikkelingen die de cliënten doormaken, zijn voor mij de drijfveren in dit werk.

Nieuwe Start Woonzorg is een fijne organisatie om voor te mogen werken. Het is een kleinschalige organisatie met veel zorg voor haar cliënten en medewerkers. Een betrokken en toegankelijke organisatie, waarin respect, persoonlijke aandacht en vertrouwen voorop staan.

Gracia:

Mijn naam is Gracia. Sinds januari 2016 ben ik werkzaam bij Nieuwe Start Woonzorg als coördinerend begeleider. Na mijn studie Pedagogiek, ben ik in 2013 begonnen met ambulante begeleiding van kinderen, jongeren en volwassenen met diverse psychiatrische problematieken. Ik heb dan ook voornamelijk ervaring binnen het ambulante werk. Daarnaast heb ik ervaring opgedaan binnen de klinische psychiatrie en woonbegeleiding.

De reden dat ik voor werken in de psychologische zorg heb gekozen is mijn nieuwsgierigheid naar verschillende manieren van denken, voelen en doen bij mensen. Voor mij ligt de uitdaging in het ontdekken hoe mensen zich daarin ontwikkelen op een manier die bij henzelf past en past binnen hun omgeving. De vraag die ik graag uitpluis, is dus: “Wanneer is het belangrijk dat iemand zich aanpast aan de omgeving om te kunnen functioneren naar wens, en wanneer is het nodig dat de omgeving zich aanpast aan de persoon zodat die tot de grootst mogelijke ontwikkeling kan komen?”.

Ik ben destijds bij Nieuwe Start Woonzorg begonnen omdat de combinatie tussen één op één contact met cliënten en groepswerk me aansprak. Daarnaast vind ik het prettig om in een wat kleinere organisatie te werken waarbij er veel aandacht is voor het individu en het team nauw betrokken is bij elkaar en de cliënten.

Het mooiste aan dit werk, vind ik de verbinding die ik met mensen maak. Ik vind het heel bijzonder dat mensen me toelaten in hun leven, want in dit werk kom je regelmatig bij hele kwetsbare punten uit en dan bewonder ik het dat ik dat met hen mag delen en mee kan denken.

Onze missie

Nieuwe Start Woonzorg heeft als missie om jongeren met een gedrags- psychische en/of psychiatrische beperking te ondersteunen en te begeleiden naar een volwaardig en zelfstandig leven.  Bij ons staat vertrouwen en een persoonlijke aanpak centraal in onze begeleiding. Wij stimuleren de jongeren om de regie over eigen leven te voeren of zo nodig beschermd wonen met ondersteuning. Wij willen de gedragsproblemen en beperkingen hanteerbaar maken, zodat de jongeren goed kunnen functioneren in hun sociale netwerk en de samenleving als geheel.

Onze visie

Ieder mens is uniek met eigen behoeften, verwachtingen en dromen; tijdens onze begeleiding staan de wensen en mogelijkheden van de jongeren centraal en bieden wij individuele aandacht om hun doelen te behalen. Respect, persoonlijke aandacht, vertrouwen, betrokkenheid en nabijheid zijn kernwaarden in onze werkwijze.

Wij blijven niet hangen in het verleden en in beperkingen, maar denken in oplossingen, mogelijkheden en kijken naar een positieve toekomst.

Kwaliteit van zorg

Kwaliteit van zorg staat bij Nieuwe Start Woonzorg hoog in het vaandel. Sinds november 2016  zijn wij HKZ gecertificeerd.

Deze certificering geeft aan dat wij intern de zaken goed op orde hebben, de cliënt bij ons centraal staat en dat wij voortdurend werken aan het verbeteren van de zorg- en dienstverlening.

Wij voeren jaarlijks een cliënttevredenheidsonderzoek uit om de kwaliteit van zorg nauw te monitoren. Dit jaar is Nieuwe Start Woonzorg door haar cliënten beoordeeld met een 8.2. Wil je het volledige onderzoek lezen? Klik dan op deze link.

Cliëntenraad

Nieuwe Start Woonzorg heeft een cliëntenraad die op komt voor de belangen van de jongeren. De cliëntenraad bestaat uit vier jongeren die minimaal vier maal per jaar bijeen komen. In de vergaderingen worden onderwerpen besproken die voor alle jongeren van belang zijn. Je kunt hierbij denken aan onderwerpen als privacy, veiligheid en kwaliteit van begeleiding.

De cliëntenraad doet haar best om met de jongeren van Nieuwe Start Woonzorg in contact te komen. Zo organiseren de leden regelmatig uitjes en ontmoetingsavonden. Je kunt met de cliëntenraad in contact komen via cliëntenraad@nieuwestartwoonzorg.nl.

Vertrouwenspersoon

Nieuwe Start Woonzorg heeft een vertrouwenspersoon voor haar medewerkers en cliënten. Deze persoon kan worden ingeschakeld wanneer hier behoefte naar is. Zij is te bereiken via vertrouwenspersoon@nieuwestartwoonzorg.nl.

Klachtenreglement

Vanzelfsprekend doen wij er alles aan om ervoor te zorgen dat de dienstverlening en alles daaromheen zo goed mogelijk verloopt. Toch kan het gebeuren dat er onvrede is over de manier waarop bepaalde zaken zijn verlopen. Wanneer dit het geval is, willen wij dit uiteraard graag horen. Wij zullen ons dan inzetten om samen tot een oplossing te komen. Wanneer je ergens ontevreden over bent of je hebt een klacht vragen wij jou eerst om in gesprek te gaan met jouw persoonlijk begeleider of de zorg coördinator. Daarnaast is er de mogelijkheid om een klacht direct bij de directie in te dienen, of bij de onafhankelijke klachtencommissie. Dit is conform de Wet kwaliteit, klachtrecht en geschillen zorg.

Wil je een klacht direct bij Nieuwe Start Woonzorg indienen? Dan kan dit via de interne klachtencommissie?

Vul dan het klachtenformulier in en stuur deze op naar klachtencommissie@nieuwestartwoonzorg.nl. De klachtencommissie zal binnen 5 werkdagen contact met jou opnemen.

Wil je een klacht indienen bij onze onafhankelijke klachtencommissie?

Stichting Expertisecentrum Klacht- en Gezondheidsrecht (ECKG) is de onafhankelijke klachtencommissie van Nieuwe Start Woonzorg. U kunt op de volgende wijze met hen in contact komen:

Wil je direct een klacht indienen bij de onafhankelijk klachtenfunctionaris?

Dat kan door contact op te nemen dhr. Frank Willemsen. Dhr. Willemsen is door het ECKG aangesteld tot onafhankelijke klachtenfunctionaris. Hij is lid van de beroepsvereniging VKIG en heeft een actuele Verklaring Omtrent Gedrag.

U kunt in contact komen met dhr. Frank Willemsen via F.Willemsen@eckg.nl.  Bekijk hier zijn profiel.

De klachtenfunctionaris bemiddelt bij ontevredenheid of een klacht over de zorg, de zorgverlener en/of de organisatie.

  • het uitgangspunt is dat wij door middel van de ondersteuning van de klachtenfunctionaris gezamenlijk tot een oplossing komen;
  • de klachtenfunctionaris luistert naar uw probleem en komt samen met u tot een heldere formulering van de klacht;
  • met uw toestemming overlegt de klachtenfunctionaris met ons over de klacht;
  • de klachtenfunctionaris geeft u informatie over uw rechten;
  • de klachtenfunctionaris geeft u informatie over uw rechten;
  • de klachtenfunctionaris organiseert een bemiddelingsgesprek.

Komt u er met ons en de klachtencommissie niet uit?

Dan kunt u contact opnemen met de Geschillencommissie Zorg. Gaat u hiervoor naar de volgende website: degeschillencomissiezorg.nl.

U kunt via dit invulformulier een klacht indienen, zij nemen na ontvangst zo spoedig mogelijk contact met u op.

Volledige klachtenreglement Nieuwe Start Woonzorg

Lees hier het volledige klachtenreglement van Nieuwe Start Woonzorg.