Functie omschrijving 

Voor onze woon/zorgboerderij (16 cliënten) zijn wij op zoek naar een senior begeleider voor 0.6 FTE. Deze uitdagende functie is weggelegd voor iemand die stevig in zijn of haar schoenen staat, een flexibele houding heeft en zich kan inleven in de visie van de organisatie. Op deze locatie wordt 24 uurs zorg geleverd en bestaat het team uit trajectbegeleiders, woonbegeleiders, slaapdienstmedewerkers, leerlingen en flexers (7 fte).

Het is een vereiste dat je ervaring hebt in de zorg met LVB en autisme problematiek en weet waar een goede begeleider en zorgteam aan dienen te voldoen. Je hebt ervaring als leidinggevende en je biedt in deze functie een veilige woonplek voor de bewoners en veilige werkplek voor de medewerkers. Je coacht, faciliteert, stimuleert en begeleidt het team in hun probleemoplossend vermogen, en op het gebied van samenwerking, communicatie en feedback geven. Je creëert een veilig en open werkklimaat en je begeleidt het team bij het uitvoeren van werkzaamheden volgens het organisatie begeleid. Je bespreekt verbetervoorstellen ten aanzien van de bewoners, werkmethoden, organisatie en kosten met het management. Je implementeert verbetervoorstellen en bewaakt de uitvoering hiervan. Je geeft duidelijk leiding en hebt een natuurlijk overwicht. Je voert delen van het personeelsbeleid uit zoals het voeren van functionering- en voortgangsgesprekken al dan niet samen met onze hr-manager. Je organiseert een overlegstructuur binnen het team en zorgt voor een juiste kwalitatieve en kwantitatieve personele bezetting. Zo nodig spreek je de teamleden aan op ongewenst gedrag, stimuleer je een feedbackcultuur en faciliteer je een positieve werksfeer. Samen met het team stel je een rooster op en werk je mee in de diensten. Binnen deze diensten sta jij voornamelijk boventallig waardoor je tijd krijgt in te springen waar nodig. Zo start je samen met jouw collega de dienst op en begeleid je cliënten die zorg nodig hebben. Op rustige momenten vervul je jouw managementtaken zodat het team goed functioneert. Doordat je samen werkt tijdens de diensten weet jij precies wat er speelt met de bewoners en met de medewerkers. Je bent van alles op de hoogte en hebt een helikopterview over de gehele locatie. Je weet precies hoe de trajecten van de bewoners verlopen, wat de doelen zijn waar aan wordt gewerkt en welke bewoners extra tijd en aandacht dienen te krijgen. Onder jouw leiding wordt de administratie m.b.t. financiën, maar ook dossiers, rapportages en zorgplannen netjes bijgehouden en waar nodig stuur jij dit bij. Je zorgt ervoor dat alle indicaties op tijd worden aangevraagd en bent in staat dit zelfstandig te verzorgen. Je onderhoud contact met ketenpartners, zoals het GGZ, crisisdienst, gemeenten, generalisten, behandelaars, etc.

In jouw werkwijze ben je betrokken, geef je vertrouwen maar ben je ook in staat om grenzen te stellen. Jij begrijpt dat niet alles zwart/wit is en bent in staat om buiten de hokjes te denken, daarbij houd je natuurlijk wel rekening met de regels en richtlijnen van de organisatie. Kwaliteit van zorg staat bij jou altijd bovenaan!

Het is voor deze functie van belang dat je opties kunt afwegen om tot een doordachte keuze te komen en beslissing durft te nemen op eigen inzicht. Waar nodig is het mogelijk om de orthopedagoog om advies te vragen.

Binnen de organisatie wordt veel geïnvesteerd in de ontwikkeling van de medewerkers; zo hebben we een uitgebreid aanbod aan interne trainingen, is het mogelijk om deel te nemen aan congressen en externe cursussen en hebben we intern de mogelijkheid om met een coach te werken. Je zal werkzaam zijn binnen een jonge en professionele organisatie boordevol ambities, waar kwaliteit van zorg hoog in het vaandel staat.

Functie eisen / Functieprofiel

  • Kennis van de doelgroepen;
  • Minimaal Hbo werk- en denkniveau;
  • Kennis van zowel WMO als WLZ indicaties;
  • Kennis van de sociale kaart van omgeving de Kempen/Eindhoven;
  • Uitgebreide ervaring als persoonlijk begeleider;
  • Ervaring in een soortgelijke functie is een vereiste;
  • Ervaring binnen de gehandicaptenzorg en bijkomende gedragsproblemen;
  • Ervaring met het schrijven van zorgplannen, evaluaties, rapportages, etc.;
  • Goede beheersing Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Goede conflicthantering;
  • Durf om beslissingen te nemen;
  • Prioriteiten kunnen stellen;
  • Goed kunnen schakelen;
  • Vooruit kunnen kijken;
  • Goed analyserend vermogen;
  • Een grote mate van flexibiliteit;
  • Teamplayer;
  • Natuurlijk leiderschap
  • Gaat doelmatig te werk;
  • Stressbestendig;
  • Punctueel;
  • Goede kennis van computers.

Wat bieden wij?

  • Betaling volgens schaal 50/55 van GGZ CAO;
  • Contracturen 24 uur;
  • Een prettige werksfeer waar je je veilig voelt om je mening te delen en jouw input op prijs wordt gesteld;
  • Ontwikkelmogelijkheden;
  • Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen;
  • Goede begeleiding vanuit de organisatie, coaching en trainingen;
  • Wij bieden voldoende tijd om een relatie op te bouwen met de cliënt, vertrouwen en intensieve begeleiding maakt deel uit van onze visie.

Solliciteren

Interesse in de functie? Stuur dan een motivatiebrief en cv naar

sollicitatie@nieuwestartwoonzorg.nl. Heb je vragen, dan kun je contact opnemen met Jeanine Louwers of Emeliet Dolstra via 040 7508365.